July 30, 2011

kisah ikan sebelah , sisa nabi Musa

Assalamualaikum

Tadi pagi pergi pasar. aku tengok ikan2 yg bykkkk tuu . ternampak ikan sebelah. Teringat kisah nabi sulaiman . bila difikir secara saintifik nya. macam tak logik je ikan sebelah boleh hidup kat laut lepas dimakan separuh kan . tapi kuasa Allah. kun fayakun lah kan .

Ikan Sebelah Laut ni atau juga dikenali sebagai ikan sisa Nabi, nama saintifiknyaPseudorhombus spp. / Achiroides spp. adalah tergolong dalam ikan air masin dan tawar yang terdapat di negara-negara ASEAN termasuk di MALAYSIA.

Ikan sebelah atau ikan sisa nabi ini menurut sejarah telah dimakan oleh Nabi Musa a.s. tetapi oleh kerana baginda tidak sempat menghabiskannya, baginda telah melepaskan sebelah lagi ke dalam laut dan dengan kehendak Allah ikan itu hidup semula dan berenang kembali kelautan dengan keadaan ikan tersebut yang hanya tinggal sebelah dengan satu mata sahaja dan bukti kewujudannya kekal sehingga kehari ini untuk menjadi iktibar bagi mereka yang masih ragu-ragu dengan kebenaran Islam

Wallahualam .



9 comments:

Aziemah Gekozen said...

wow...tak pernah tau sebelum nie..thanx for the info ^^

lia kamalia said...

aziemah : wc :)

Anonymous said...

banyak ikan ni d pasar bintulu...

Anonymous said...

It's perfect time to make some plans for the future and it's time to be happy.
I have read this post and if I could I desire to suggest you some interesting things or
advice. Maybe you could write next articles referring to this article.
I desire to read more things about it!

My homepage webcam show

Anonymous said...

Ahaa, its good conversation concerning this paragraph here at this website, I have read all that, so
at this time me also commenting here.

Take a look at my web-site ... teambreezyworld.com

Anonymous said...

Hey there! I know this is kinda off topic however I'd figured I'd ask.
Would you be interested in trading links or maybe guest writing a blog
article or vice-versa? My site covers a lot of the same
subjects as yours and I believe we could greatly benefit from each
other. If you might be interested feel free to send me an e-mail.
I look forward to hearing from you! Superb blog by
the way!

Also visit my page; free online cam to cam sex chat

Anonymous said...

Ahaa, its good dialogue concerning this post at this place at this webpage, I have read
all that, so at this time me also commenting here.

Look into my site: live cam washington dc mall

Anonymous said...

I all the time emailed this website post page to all my contacts, for
the reason that if like to read it afterward my links will too.


Here is my blog - free nude live

Anonymous said...

Stunning story there. What happened after?

Take care!

My web-site :: chat cams free

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...